Greates Love Of All - Whitney Houston

Senaste veckan så har jag lyssnat en del på Whitney Houstons "Greatest Love of All". Tyckte från början att jag kände igen låten en del. Så slog det mig häromdagen att Zara Larsson ju sjöng just den här låten i Talang Sverige. Ja juste, där ringde det en klocka. Zara Larsson sjöng låten fantastiskt fint, precis som Withney Houston. Men ärligt? Visst är det ändå något speciellt med Whitney Houston? Sofia Wistam beskriv i Talang Sverige låten som "Kan uppfattas väldigt gapig och skrikig" ungefär. Det kan jag på sätt och vis hålla med om - Dock om man får till det här "gapiga och skrikiga" så låter det väldigt flytande och vackert. När Whitney Houston sjunger låten så tycker jag inte det låter särskilt "gapigt och skrikigt". Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0