Är det ett E eller B? Hur tänker ni?

Under Höstlovsorkestern så var det någon som pratade om att hen tänkte mer i "bokstäver", nej men, vad tonen heter, t ex G. Det kan jag själv känna att jag är rätt så dålig på - Så jag satt ner och skrev ner ett (hyffsat "schema") på det. Jag tänker oftast i "4 på D:strängen". Åh, så lätt det är att tänka så! Dock vet jag ju vad tonerna heter. Blev dock osäker här på C-strängen. Vad tonerna på C-strängen heter är nog något jag tänker minst på. Högre toner, ungefär från 4:e och uppåt är inte heller det enklaste för mig kan jag säga. Tänker verkligen inte mycket på A, B C osv över 4:e läget. Så, det var nog rätt så lärorikt att skriva ner det. Jag skrev ihop det rätt så snabbt, så ja, jag vet att F:et blir Fiss. Men jag ska fortsätta jobba utefter det, och kanske börja tänka mer i den stilen A, B, C osv. Hur tänker ni? I 1 på D strängen eller E? Dock så ska jag säga att jag tror faktiskt det är lätt att man också tänker så ibland, det vill säga 1 på D strängen t ex.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0