Sammanfattning (Cellolektion, Orkester) - 8, 9 september 2014

Jag kan börja med att säga att gilla sidan på Facebook CelloAllCellist är uppdaterad.
Men hej! Jag är naturligtvis mer förkyld idag. Jag är bara glad över att jag kom iväg på cellon denna vecka. Fått en bra start på terminen, för jag har kommit iväg och kommit igång med låtarna. Det känns skönt. Nu känns det mer ok att bli hemma med en förkyldning någon gång.
Jag fick fortsättningen på låtarna jag hade förra veckan. Kändes så märkligt att sluta "mitt i" på ena låten så jag anade nästan att det var en sida till. Inte så svårt att lista ut egentligen .
På orkesterlåtarna så spelade vi igenom alla låtarna vi fått, inklusive de vi fick förra veckan, de två som vi aldrig spelade då. Måste ta ner tempot lite på den ena låten "Epistel nr 2 Till Fader Berg rörande fiolen, Nå skruva fiolen" och på Mozart-låten måste jag TÄNKA till. Den låten kommer jag nog säkerligen lägga ner mest tid på under terminen Jag är så glad över att det inte är konsert någon av de närmsta veckorna ärligt talat. På låtarna vi redan spelade förra veckan "Ring ring" och "En stund på jorden" så gick det bättre. Hängde med bättre där. Konstaterar att de är enklaste låtarna, de två låtarna jag kommer lägga ner minst tid på. Menar inte det bokstavligt men jag tror att ni förstår mig! Nej men, jart jag vill komma med veckans sammanfattning? Jag är nöjd. Imorgon: Grym musik. Jag kan lova att medan jag suttit och skrivit detta har jag hittat lite och på fredag en ny kompositör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0