Sammanfattning (Cellolektion, Orkester) - 15, 16 september 2014

Vänta vänta vänta, va? Vi är mitt i månaden redan?
Snart har en månad av terminen rusat iväg. Jag känner att vi har kommit igång med allt nu. Veckorna rullar på. Cellolektioner och orkestern går så fort. Ja, precis som det ska vara.
I måndags så fick jag en ny spännande låt. Inser att jag beskriver varje låt nästan med spännande men det är väl en bra beskrivning? Se själva om ni backar till de senaste sammanfattningarna. Spännande. Låten heter "Skinny Love"  av Birdy. Då vet ni det, så nu kan ni om ni är riktigt nyfikna in och söka på Youtube. Jag kommer annars dela mer om denna låt från imorgon och resten av veckan (ungefär) .
Sedan fortsätter jag också spela på låtarna jag fått de första veckorna nu.
På Mozart låten igår gick det bättre för var gång vi spelade det tycker jag. Kom in mer och mer i låten. Kändes likadant med Bellman låten. Kom in mer och mer i låten. Tillslut gick det rätt så bra ändå tycker jag. De andra två är ju fortfarande betydlig, ja i alla fall lite enklare. Lite "hullerombuller" med alla ljud vid bokstav C i "En stund på jorden". Men det funkar. Jag tror att det mesta handlar om att få ihop det med resten av orkestern. Åh, vet ni? När orkestern var över i tisdags vid 20.00 så var det mörkt och rätt så kyligt. Välkommen höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0