Sammanfattning (Cellolektion, orkester) 1, 2 september 2014

Första sammanfattningen hösen 2014. Känns coolt, häftigt och roligt att sitta här och skriva igen. Celloliv bara växer och växer.
I måndags var det lite annorlunda tider jämförelse med i våras, men det funkade också tycker jag. Dessutom spelar jag inte själv i år! Fick galet spännande låtar. Egentligen vill jag ju söka upp dessa låtar och dela med er, men och jag lovar er att jag försökt hitta något också, men attans vad det var krångligt. Spännande noter är det i alla fall, precis i min smak. På orkestern igår fick vi en hel drös med notblad. Eller det känns mer än vad det är då en av låtarna hade tre notblad! Vi fick två fyra låtar men vi spelade endast igenom två av de. Jag antar att det var de enklaste, för jag fattar inget av de andra. Jo en hel del egentligen, men vissa saker är som ett stort frågetecken. Ett frågetecken det är de mesta förresten. Men de låtarna vi spelade på igår i orkestern måste jag säga var rätt så enkla ändå, det gäller bara att få ihop det med resten. De två, där har vi nog det som jag kommer få jobba "minst" med om ni förstår mig? Energi läggs i första hand på det krångligare. (En enkel låt kan vara en bra uppvärmning dock musikaliska vänner!) Egentligen är det nog likadant med de två andra återstående låtarna. Ni kanske är nyfikna på vad det är för låtar? Jag var sprickfärdig av nyfikenet innan och jag tror nog att de flesta i min omgivning förstod det. ABBA:s "Ring, ring", "En stund på jorden" (Laleh) , "Epistel nr 2 Till fader Berg rörande fiolen" (Bellman) och "Serenade in G" Eine kleine Nachtmusik (Mozart") För att göra det klart för oss så spelade vi aldrig igår de två låtarna jag nämnde där på slutet. Antagligen alltså för att de är lite krångligare gissar jag. Ser så mycket framemot att öva in och spela på dessa låtar och självklart hoppas jag på att vi kanske får något mer så småningom. Dock tror jag ärligt talat att jag nöjer mig med att öva på dessa så länge. Försöker hitta spännande versioner på dessa låtar under resten av veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0