Resenärer och smällar, långa dagar och tips

Hej på er! Antalet i besökare har stigit lite idag. Någon av er som har lust att lämna en kommentar? Vilka är ni? Välkomen till en ny vecka i alla fall.
Mina måndagar blir jättelånga nu. Jag har lite annorlunda tider vad det gäller skolan än vad jag hade när terminen började. Nu ser det så ut att jag åker direkt från skolan när den slutar till cellon. Men det funkar. Idag kom jag en kvart innan jag började så då kunde jag så sakta gå ner sen var jag bara tvungen att pausa någon minut innan jag började så jag sjönk ner där lite. En bra sak med dessa måndagar är att jag hinner öva lite under lunchen. Det känns bra. Jag vill väldigt gärna skriva om cellolektionen redan nu men jag ska minsann hålla i mina kliande fingrar till på onsdag.
Ni vet tunnelbanespärrarna, det finns minst en sådan stor spärr vid varje tunnelbanestation. Vid tunnelbanan jag åker till och från är det alltid så galet mycket folk nu för tiden som ska upp och ner och genom dessa spärrar. Alltså att ingen ser. Det är väl självklart, om man går runt med en cello, barnvagn eller en stor resväska så snälla. Kan man inte se och uppfatta läget då. Ta det lite lugnt kära resenärer.
Cellon fick sig en smäll där mitt i den trängseln idag. Den låter rätt så ok fortfarande men stallet har glidit lite. Fan. Får se hur cellon mår imorgon. Tur att det hände nu och inte imorgon då jag säkert inte fått möjlighet att stämma cellon senare. Imorgon är det ju trotsallt orkester så där bar jag med mig turen.
Ja, jag försökte så snyggt hoppa över där till nästa vecka men jag tror jag misslyckades med den snyggingen. Nästa vecka har Kulturskolan Stockholm barnkulturvecka. Kul! Men desto tråkigare att det inte är någon undervisning. Jag kan passa på att nämna det. Efter barnkulturveckan (vecka 41) så är det bara någon vecka kvar till höstlovsorkestern. Höstlovsorkestern börjar vecka 43 på fredagen. Jag får anta att det kommer lie noter innan dess. Jag är nyfiken så det ser jag framemot, väldigt mycket. Musikanter, vänner. Jag avslutar med en fråga. Vad tror ni om veckans musik? Jag har något klipp men absolut inte musik för hela veckan. Med lite tur så hittar jag fler saker i veckan. Kom gärna in med tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0