En stund på jorden - Laleh

Roligt att jag hittade just den här versionen! Ser ni cellisten? Det är Marika Willstedt som brukar sitta vid pianot i Så ska det låta. Vi har även sett henna bakom Jessica Andersson i melodifestivalen år 2010 med låten "I dit it for love". Jag har för mig att jag delat något klipp tidigare? Kolla tillbaka i arkivet vett ja!
Som ni förstått redan så är även det här en av låtarna vi spelar i orkestern under terminen. "En stund på jorden" med Laleh. Har en rätt så enkel stämma. Långa toner i större delen av låten. Hm. En rätt så slapp och mjuk stämma. Stämma 2 har det ännu mjukare och slappare! I stämma 1 får vi lite fart vid något tillfälle ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0