"Vardagsinstrument" och Minecraft

Hörde ni Aviciis "Wake me up" på saxofon i inlägget här under? Grymt! Jag tänkte på en sak medan jag skrev det. Det finns så I vissa stunder när jag bestämmer vilka instrument vi ska ha under lovet så kommer jag inte på något och då tänker jag ofta att det inte finns många kvar. Fan så fel jag har egentligen. Egentligen. För det finns ju faktiskt otroligt många instrument kvar att välja bland. Ja, då som e x saxofon. Det har vi ju aldrig lyssnat mer till under ett lov? Så det är otroligt spännande att lära känna fler instrument på det sättet. Och att man mer tänker "Detta instrument finns ju också" ibland, jag tror att det har att göra med att det kanske inte är ett "vardagsinstrument" om ni förstår vad jag menar. Cello är t e x som ett "vardagsinstrument" för mig eftersom att jag spelar det och ser det ofta. Ser kan jag mena på många sätt, både för att jag spelar på en cello varje dag men också för att det är ett instrument som syns i orkestrar. T e x munspel. Är det ett "vardagsinstrument"? Nja. Jag tänker mig i alla fall inte munspel som ett "vardagsinstrument". Hur ofta ser vi ett munspel i en stor orkester? Ja men eller hur, inte särskilt ofta.
Någon vecka där i november tänkte jag ha en liten speciell vecka, tema Minecraft. Vilket då många säkert tänker. "Men Hanna, vad har Minecraft med musik att göra?" Jo men det finns ju sådana här musikvideos som man trixat ihop t e x på Minecraft med olika låtar, eller ett annat e x kan vara Smurfarna. Förstår ni? Ni kommer förstå det bättre i november. Men vänner. Jag ger en applåd till första hälften av höstterminen, lägger ifrån mig datorn under en vecka och ler för att jag fått en grym start på höstterminen. Jag ler och kramar om resten av höstterminen. Hoppas, hoppas, hoppas att resten av terminen blir toppen. Besvikelse är ok, men fan vad nöjd jag hade varit om jag slapp tänka på det! Så vi "släpper" allt i en vecka, det måste man. Hm, men övar ändå. Vanliga övningstider (om det finns möjligheter) för att sedan dra igång resten av höstterminen med ett stort drag och ett stort leende. Fan vad jag är glad. Imorgon drar höstlovet igång här på sidan. Jag kommer dock såklart vara aktiv om Höstlovsorkestern där första dagarna. Annars ses vi som vanligt i november, närmare bestämt måndagen den 3:e november. Kram och mås gott så hörs vi. Glöm inte, lyssna och njut av höstlovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0