Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 20, 21 oktober 2014

I måndags på lektionen så spelade vi igenom The Swan. Jag fortsätter spela på den lite smått i veckorna. Mitt mål är att spela den någon gång. Antingen nu eller till våren. Fick även årets första jullåt i celloläxa. En låt vid namn "Lucia". Dock har jag tyvärr inte riktigt hittat den. Skulle ju vara så kul att dela den med er. Så nu börjar jag så smått öva på jullåtar. 
På orkestern igår så körde vi stämrep första gången på länge. Det kändes bra faktiskt. Fick lite bättre genomgång på någon grej då. Efter pausen hann vi bara spela igenom två låtar. Vilket kändes bra men lite tråkigt att vi inte hann igenom alla. Det skulle varit skönt där och hunnit igenom allt. Märker verkligen nu hela tiden att jag blir så mycket nöjdare när jag tar för mig. Det är efter de veckorna som jag sitter där och njuter resten av veckan. De är veckorna jag tar för mig, som jag sedan kan tänka framåt mot nästa vecka mer. Jag tror besvikelsen kommer när jag mer sätter någon slags gräns. Stopp. Men fan. Jag kan ju så mycket mer. O så är jag less på det en hel vecka. Hm. Det är skönt att inte känna det hela tiden nu. Men vissa veckor, då är det helt ok. Det är bara fullt ut mänskligt att sitta där och inte vara nöjd. Det bevisar bara att du inte är en robot. Sedan tror jag också att den här glädjen inte bara beror på att jag tar för mig utan att jag också försöker öva.
Vi fick info om när julkonserterna ska vara, var de ska vara osv. Jag kommer dock inte dela det förrän efter lovet. På torsdagen där tror jag det blir lite julinfo. Jag ska försöka ha början av november som en lite sådan tid, att jag ger ut lite info då. Dock beror det helt på när jag får reda på det också. Förra året tror jag snarare att jag fick det efter höstlovet men i år hade jag tur som fick det veckan innan höstlovet. Skönt. Det är uppskrivet och klart redan och jag dör lite av längtan. Om någon timme ska jag hem och öva Stork-låtarna. För övning, det ger resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0