Sammanfattning (Cellolektion, Orkester) - 13, 14 oktober 2014

Jag har gått runt och snorat den här veckan, jag gör det fortfarande. Iväg på cellon var jag i alla fall. Tänker att det är skönt att avsluta så innan höstlovet med att vara iväg och spela nu dessa veckor.
I måndags spelade jag visst cello vid Rådmansgatan? Jag har varit med om det innan. Men då var jag visst vid Globen och spelade? Det blir lite knas på tunnelbanan ibland. Trode för ett ögonblick att jag somnat när de stationen innan sa Odenplan. Va, vänta va? Såklart inte. Pinsamt SL. Vet ni vad? Hade vikarie i den här veckan. Vikarien var med även under orkestern. Jag minns någon gång tidigare när jag haft vikarie , då var jag inte lika nöjd. Nu var jag ändå rätt så nöjd. Jag tror att om man är nöjd så är det helt ok att ha vikarie fler gånger, är man mindre gången den där första gången, nja, det är en annan sak. Jag hade vikare någon något av de första åren jag spelade cello, sen hade jag det vid ett tillfälle 2011 tror jag, då var jag dock sjuk.
Igår på orkestern så kändes det lite trögt i början. Stråken hade nog behövts hartsas lite. Den kändes trög. Som springa uppför en backe men aldrig komma upp. De sista låtarna vi spelade kändes bättre. Då var jag lite varm i kläderna. Tog för mig mer och det gav resultat. Kände på en ton när vi gick upp i 4:e läget att jag "gungade" till. Liksom automatiskt. Det var en härlig känsla blandat med "Nej, nej, nej". Spelar på med orkesterlåtarna under veckan samtidigt som jag just nu försöker ta Höstlovsorkestern lite före. Den konserten vill jag vara nöjd efter så det kommer i första hand just nu. Orkestern och celloläxan kommer lite i efterhand. Samtidigt vill jag vara nöjd med orkestern och cellon på måndag och tisdag så det kör jag på mer lördag-söndag. Minst söndag om inte annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0