Sammanfattning - Avslutningskonsert (28 oktober 2014) - Höstlovsorkestern, Stork 2014

Jag är nöjd, väldigt nöjd med vissa grejer och jag är mindre nöjd med andra. Men i helheten? Fan så nöjd jag är. Helheten är den som räknas, det är något jag lärt mig det senaste året. Helheten är allt, det är hela konserten. Är man nöjd med hela konserten så. Grymt. Jag hade en rolig och fin kväll. Både med konsrepet innan och konserten. Dirigenten sa det under repet att "Passa på att spela fel nu. Men spela ut. Så har ni redan spelat fel, så gör ni det inte under konserten". Jag såg en som tappade stråken under repetitionen och tänkte då genast tillbaka på vad dirigenten sa i början, som ni kanske förstår då. Vänner, jag njuter fortfarande av konserten. Jag har liksom en slags maffig känsla i mig.
Jo, jag har en maffig känsla i mig i helheten, efter alla dessa 5 dagar jag fått uppleva nu. Höstlovsorkestern är utveckling. Man märker det efter ett tag. Jag lovar. Om jag inte varit med i höstlovsorkestern skulle jag inte fatta vissa grejer. Jag bär med mig mycket därifrån. När jag ville vara med igen så sökte jag efter en känsla av att ha utvecklas sen förra året. Ja, jag kände det också. Dt kan jag med ett leende säga. Jag tittar tillbaka på de båda konserterna och hela Stork 2014 och ler.
Hoppas nu njuter av att ha fått uppleva konserten genom klippen jag delat med mig av idag. Må de vara många inlägg men i helheten, där kom vi till det ordet igen, så är det fint alltihop. Fortsätt njut nu av lovet här på sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0