Höstlovsorkestern - Noter

Hej på er!
I förra veckan så fick jag noter till Höstlovsorkestern då jag mailade om det.
Jag tycker det är jätteskönt att ha noterna redan. Nu hinner jag öva upp låtarna lite. Låtarna kommer nu inte vara helt nya när det drar igång. Det kanske till och med blir lite enklare då jag kommer ha någon mer cellist som jag kan gå lite efter om jag tappar bort mig.Hur övar jag så länge då kan man då undra? Det är enkelt. Jag letar upp låtarna på Youtube och försöker spela till det jag hittar. Det funkar bättre med vissa låtar och sämre med andra. Det funkar också bättre i vissa partier i låtarna. På något sätt fastnar ändå alla låtarna när jag gör på det här sättet så jag får låtarna i huvud och kropp. Det fastnar för livet, inte bara för tillfälle. Under veckan kommer vi lyssna till låtarna. Jag delar det jag hittat och kanske försöker mig på att hitta fler spännande versioner av låtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0