Höstlovsorkestern 2014, Dag 2 (25 oktober 2014)

Jag har lite samma tankar i mig som igår. Det finns de saker som jag är nöjd över och låter bra och de finns det saker som jag är mindre nöjd över och som låter "sämre", mindre bra. Ordet sämre borde egentligen inte få finnas. Det kan låta bra, men inte bäst, det kan låta mindre bra, men inte sämre. Du kan vara bra, men ingen stjärna, vi kan till och med säga att du är grym men du är inte en stjärna för det heller? Likaså kan det låta mindre bra, men det låter inte sämre, eller dåligt för det? Du utvecklas hela tiden varken du tycket att du är mindre eller mer bra. Utvecklas gör fortfarande de här riktigt stora så och jag kan lova er att de här gamla kompositörerna, Mozart osv även lärde sig hundra procent sista året de levde. Varje sekund är en utveckling #pepp Vi hade stämrep idag. Fick lite lägen och förstod det lite bättre så det gjorde mig lite vettigare. Imorgon har vi stämrep första timmen sen resten av dagen har vi rep inför konserten vi har på måndagseftermiddagen. Jag spelade igenom och försökte lägga ner lite tid på det jag tycker är krångligare nu till lite över 8. Det ska jag fortsätta med också nu under morgondagen. Lägga ner tid på det jag tycker är krångligare. Det får jag försöka prioritera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0