Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 24, 26 november 2014

Godkväll! Jag sitter här och lyssnar på jullåtar och dricker te. Toppen sätt att avsluta en torsdag på.
Torsdagssammanfattning var det ja denna veckan. Oj sådan annorlunda vecka det blev. I måndags var det cello tidigare än vanligt, i tisdags var det ingen orkester, igår slutade jag tidigare än vanligt. (Mycket tidigare) Dessutom var det orkester. För mig är det onsdag idag typ.
I måndags repade vi igenom Lucia. Det gick bra! Dessutom repade vi igenom lite orkesterlåtar.
På orkestern, det vill säga onsdag (igår) så repade vi mest bara snabbt igenom "Julen är här", "Nu tändas tusen juleljus" och "Dotter Sion". Jag tror bara vi repade i 20 min. Vi var många personer. Knappt så vi fick plats. Det var nog precis på gränsen vad orkestersalen rymde. Mycket ljud. *Host, host*. Rätt så mycket ljud. Men det gick bra med repet och det tar vi och lyfter fram!
Jag känner mig så negativ. Tro mig, det gick toppen med cellon i veckan. Hm. Min negativitet har inte alls med cellon att göra... Nu sitter jag och ljuger. Men jag tänker absolut inte sitta och skriva ett helt inlägg om att jag är negativ. Vi skippar den historien och lyfter fram det bra istället. Dock kan ni läsa mer om negativit på gilla sidan på Facebook (CelloAllCellist) . Jag repar på till måndag! Flera kramar! Och fortsätt njut av all jul resten av veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0