Julidéer, jullåtar, julspel

Jag var inne och åkte lite på isen vid Kungsträdgården idag. Gick förbi den stora granen. Allt kändes så juligt. Men julen är nära nu! På tal om julen. I veckan tänkte jag ha lite jultema. Tänkt att jag skulle dela lite olika jullåtar på alla instrument vi haft under loven. Bra idé? Det här tänkte jag att det skulle bli återkommande. Alltså kommer jag ha en liten tema jullåtar sista veckan i november varje år. Kul! Jag tänker mest att det är kul för er som inte spelar just cello som jag gör. Att även få in lite annan musik. Sedan tycker jag själv att det är roligt att lyssna mer till ett annat instrument.
Veckan annars då? Den ser faktiskt lie annorlunda ut. På måndag är det lite tidigare till cellolektionen igen. Måste repa en Lucia (Himlen hänger stjärnsvart) någon mer gång, anledningen till att det blir så. På tisdag är det ingen orkester då Kulturskolan så snyggt fått en studiedag. Slappt! Desto tråkigare för oss elever. Dock blir det orkester på onsdag. Ovanligt? Ja! Vi ska nämligen repa med orkestern över oss inför julkonserten den 1:a december. Det ser jag väldigt mycket framemot. Att det blir rep på onsdagen kommer göra att jag tänker flytta fram veckans sammanfattning till torsdagen. Så nu har vi alltså något roligt att se framemot på onsdag och torsdag! Till helgen fyller Vällingby 60 år! Jag tänkte ta och vara där och rusa runt lite med kameran då jag hört att det kommer lite artister. Så till helgen lär vi få lyssna på bra musik! Rolig vecka? Jag kan passa på att avsluta med att jag ska höra med vår kära tvärflöjtist om hon vill spela någon jullåt nu i jul för oss. Jag är i alla fall en av alla som räcker upp handen när ni frågar mig om jag vill ha flöjtspel till julen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0