Viva La Vida, Coldplay - Cello

Det visar sig bli en riktig "Coldplay" vecka, eller vad tycker ni? Har nog lite mer spännande Coldplay-låtar nu till fredag, lördag och söndag. Det roliga med att dela en låt flera gånger om (fast olika versioner alltså) tycker jag är att det alltid är skillnad. Varje version är olika, trots att det faktiskt är samma låt. Men man kan ju inte spela, eller för den delen sjunga samma sak varje gång, eller varje sekund. Det finns ju inte. Man kanske gör det på ett speciellt sätt hela tiden, tex "De där Hanna-sättet". Förstår ni? Men bara för att det är ett speciellt sätt låter det inte på det sättet hela tiden. Och jag menar inte bara det här med att man kan vara på olika humör eller på vem det är som spelar (vilket i sig är en stor sak i det hela), utan som jag precis skrev. Varje sekund är ju olika, och det tror jag är det största i det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0