Sammanfattning (Orkester) - 6 maj 2014

Hej!
Känns som att jag sitter och skriver sammanfattningar varje dag, eller inte, det är bara det att tiden går så fort. Det var orkester igår. Alltså jag har inte så jättemycket att skriva/säga till om längre. Det är de här smågrejerna och ibland funkar de och ibland inte. Sista takten i "Phantom of the opera" börjar faktiskt funka nu, den funkar bättre än innan. Lyckas faktiskt hänga med rätt så bra där. Det enda egentligen är sista takterna i "Viva La Vida", just precis sista raden. Jag hänger med, men det är lite sådär. Det ska bli svagare och svagare där så det är lite knepigt Men jag är rätt så lugn ändå, resten funkar bra och dessutom får jag ju två chanser att göra bra ifrån mig där. Sedan är det "March" också. Det är lite krångligt att komma in efter vissa pauser. I "Tröstevisa" är det lite krångligt vid ett ställe. Där handlar det om rytm. Eller det funkar galant hemma, men det är där. Annars är det mest att komma rätt i lägena, ja alltså överhuvudtaget, i varenda låt. Igår tyckte jag (framförallt i början) att jag var helt fel. Speciellt nere i 4:e läget. Men det struntade jag i sen, eller försökte göra det och då lät det bättre! Kortfattat, som jag skrivit innan. Det kan nog inte gå så mycket bättre nu. Även om det faktiskt alltid kan gå bättre! Jag säger alltså inte att det inte kan gå bättre.
Måste bara nämna. Man har hållit på att bygga precis vid ett övergångställe där jag alltid brukar gå över när jag åker till cellon, så det är helt grusigt. Igår trampade jag snett där med ena foten (antagligen på en sten) och bara plötsligt satt jag där med cellon på marken. Cellon följde såklart med när jag ramlade då jag fortfarande höll i den. Det lät om strängarna och det första jag tänkte var att "Åh, hoppas bara inte cellon blev ostämd nu." Hann inte tänka så mycket mer då det kom fram en person. Frågade hur det gick osv. Vi hade sällskap en bit sen och fick höra att han spelade lite piano och gitarr. Självlärd på gitarr. Och han hade spelat trumpet i 4 år (tror jag det var) ! Då var jag såklart tvungen att nämna att jag spelat trumpet i 1 år innan cello. När vi skulle olika vägar och skilts åt så hann jag tänka lite mer. "Usch så smutsigt cellofodralet blev". "Måste hem nu fort och kolla cellon". Väl hemma igen då? Stallet har glidit riktigt mycket. Det är nästan ner vid det här f-hålet (Jag hoppas nu att det heter så? Det är inte ett ord jag brukar använda ofta. Det där "Hålet" finns liksom bara där.)
Cellon låter ju alltså rätt så knas som ni nu kanske förstår?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0