Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 19, 20 maj 2014

Det känns konstigt. m , och väldigt tråkigt. Precis. Detär ju sista onsdagssammanfattningen. för terminen. Från nästa vecka blir det terminens konsertsammanfattningar. Kul med konsertsammanfattningar i alla fall . Jag tänkte förresten på det, på tal om konsertsammanfattningar, attt första konserten jag skrev om här det var ju "Cellofrossa och storbansväng. " Snart två år sen. Fy sjutton vad tiden går fort.
I måndags tyckte jag det gick bra. Känns som att jag skriver "Tyckte jag att det gick bra", hela tiden. Eller? Men det är ju inte dåligt. Men vill liksom ha in något nytt där. Fast, just den meningen säger liksom allt i sig.
Igår var det ju som sagt "sista" övningen innan konsert/uppspel nästa vecka. Nja, inte riktigt sista övningen. Vi hinner ju öva nästa vecka, men dock lite mindre tid får vi på oss då. Igår i alla fall. Vi hann spela igenom alla låtarna vilket var väldigt skönt tycker jag. Jag tror att aj skrev det för någon vecka sedan att "March" inte alls funkade. Men jag måste säg att jag tycker den låten funkar bättre nu. Det är någon takt där som funkar ibland och ibland inte, men då handlar det inte om att det är svårt att spela utan att komma in rätt. Annars tycker jag det är bra. Kanske kommer lite fel ibland? Men jag kan bara säga som så att det ju faktiskt brukar gå som bäst då det väl gäller. Kom ihåg det, för med meningen kan man komma långt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0