Sammanfattning (Cellolektion, Orkester) - 12, 13 maj 2014

Nämen hej! Först och främst vill jag bara säga att jag är ledsen att det ekade tomt här igår. Mne tomt får det vara ibland. Eller hur? Jorden år ju inte precis under. Som ni förstått för länge sedan är det en onsdagssammanfattning jag nu ska skriva på. I måndagskväll hann jag faktiskt skriva kort om cellon. Men, som jag ville ju då inte avslöja för mycket. Tex vad den där roliga låten hette. Låten tänker jag nu (äntligen) nämna, och det var/är "La cinquantaine". Ni kommer förstå mer om vad det här är för låt under resten av veckan. Spännande!? Och jag måste säga det att jag faktiskt tror att jag bläddrat förbi den här låten någon gång tidigare, och det kan mycket väl stämma då ni vet att jag ofta är ute och leker på nätet. Igår var jag iväg på orkester. Vi hade ingen dirigent igår så vi körde stämrep, stråk för sig och blås för sig. Skönt! Men det gjorde vi bara innan pausen så efter pausen var det som vanligt igen. Usch. Tyckte att jag kom fel där i början efter pausen. Kortfattat, som jag skrev på gilla sidan på facebook så finns det "smågrejer" i många låtar som funkar ibland och ibland inte. Just igår var en sådan dag då jag tyckte att dessa "smågrejer" inte funkade. Jag kan säga att jag är lite trött på dessa "smågrejer" nu. Men, jag tror på det att allt kommer ut först på konserten/konserterna. Det är det jag måste "hänga mig fast vid" som jag skrev igår. Som jag också skrev igår så får jag försöka ta mindre på det, kanske försöka tänka mindre, för då blir det liksom automatiskt bättre. Nej, jag tycker att vi ska ha en grym vecka nu allihopa. Njuta av musiken som jag kommer dela med er under veckan och bara fortsätta. Spela på och var rädda om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0