Sammanfattning (Cellolektion) - 26 maj 2014

Tar en sammanfattning av cellolektionen redan idag, då det kommer upp konsertsammanfattning imorgon. Jag kan ju börja med att skriva att jag tycker jag vårterminen försvunnit iväg i ett svep, eller det kanske jag borde spara till terminssammanfattningen? Sista cellolektionen för terminen spelade jag i alla fall igenom dels en konsertlåt som jag ska spela upp den 2 juni. Låten jag ska spela upp då är låten som jag fick i läxa här om veckan precis. Det är bara något småställe i den låten är lite sådär, men det är bara att spela på. Hann också spela igenom låtarna som jag ska spela på årets stråkkonsert med Vilt/Uppstråk. Fick en ny stämma på en låt. Det är i stort sett samma rytm som den andra stämman men lite ljusare. Den andra stämman är lite mörkare. Men det är absolut inte säkert att jag ska spela det. Idag är det annars orkesteruppspel. Det är vanlig tid som gäller, bara att vi får lite mindre reptid, för en timme senare spelar vi upp allt vi spelat på under terminen för föräldrar, syskon, släkt och vänner. Det ska bli spännande! Jag måste säga att jag är väldigt lugn. Känner att jag kan låtarna. Och finns det något som inte riktigt funkar säger jag bara som jag brukar, "Allt går som bäst när det väl gäller".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0