Colors of the wind, Pocahontas

Det här är otroligt fint! Jag har hört den här låten flera gånger nu i orkester, dels för att vi den spelas i stort sett varje gång på orkestern på tisdagarna, men också för att jag är som jag är och alltid sitter och söker upp en låt mer. Just den här låten har jag faktiskt hittat flera versioner på med orkester. Den här är absolut den finaste. Sedan måste jag också skriva att jag hört låten när den sjungs, men ärligt talat. Som jag tycker med det mesta andra så är en låt mycket maffigare i en orkester, alltså mycket bättre.
Den här låten låter ungefär som det vi har i orkestern, i alla fall väldigt likt. I sådana fall har nog cellisterna andra stämman här (Sitter jag här och skriver utan noter) . Nej men, jag tror det faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0