Sammanfattning (Cellolektion, Orkester) - 24, 25 mars 2014

I måndags fick jag en ny låt,
"Tre sonater, del 1" av Giambattista Cirri. (Mer om den låten under veckan)
Kort sagt, en spännande låt. Något ställe att jobba på lite extra, men tycker jag fått upp det lite. Med övning under veckan kommer det låta bättre på måndag. Tisdag igår, innebar orkester.
Hade föreställt mig något helt annat. Men jag orkar inte vara negativ just nu, det för bara med sig ännu mer negativitet. Men jag ska skriva ner det i alla fall. "Phantom of the opera" gick faktiskt väldigt bra ändå. Var inte lika onöjd med bakåtsträckta b:ena som jag varit innan. Dock fick jag inte till sista takten, men den funkar snart också. Vi spelade igenom "March" av Prokofief. Tyckte faktiskt att den låten gick lite bättre än tidigare. Det var lite enklare att komma in vid något ställe. Dock så funkar inte takt 6, just en rytm. Sedan måste jag hålla lite mer, räkna lite, annars kommer jag fel. På något helt annat ställe, som vid takt 23 funkar det inte alls. Men kort sagt, det går bättre. "In Dreams" gick inte alls som förra veckan. Början funkade rätt så bra. Sedan fick jag inte riktigt till B delen. Från takt 23 och framåt till B delen var det bra, men det kanske var lite falskt. Det kändes så i alla fall. "VIva la vida" fick vi ju faktiskt förra veckan, och då gick vi inte igenom hela. Vi spelade igenom första delen som vi spelade förra veckan, och det gick bra. C delen gick betydligt bättre också. Vi fortsatte lite, inte ända till slutet, men lite på E delen. Kan inte riktigt säga att det inte gick bra då det som sagt var första veckan på den E delen. Kort sagt, det gick bra. På "My Heart Will Go on", så tappade jag ett Fiss på slutet, men kom in så snyggt efteråt. Annars brukar det funka men inte då. Lite irriterad över att det inte funkade där igår heller, men att det som sagt funkar annars hela tiden. Basstämman gick bättre. Den sitter där till 100 % och det gör egentligen melodin också. Jag är inte så nöjd som jag önskade, men med mycket övning så går det bättre nästa vecka. Positiva inställningar är bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0