Sammanfattning (Cellolektion, Orkester) - 17, 18 mars 2014

I måndags spelade jag igenom "My hert will go on", både melodi och basstämman. Förundras fortfarande över hur jag kommer ihåg allt som har med cellon att göra. Det är bara så jäkla enkelt där. När vi kommer till andra saker är det en helt annan sak.
Förstod lite mer av "In drems" också. Det var  en rad som jag bara hade stort frågetecken på? Men det försvann. Fick även en ny låt som det säkert kommer mer om så småningom. Låten var "Taminos Area" från Trollflöjten. Och på tal om Trollflöjten så var det ju orkester igår. (Så snygg övergång...)
På orkestern hann vi inte igenom alla låtarna. "Tröstevisa", "In Dreams", "Air från Trollflöjten" och "Colors of the wind" hann vi igenom igår. Jag har mycket alls att skriva om, om varje låt, om takter osv. Kanske för att det går lite uppåt nu igen? Och jag hoppas verkligen att det fortsätter gå uppåt fram till påsklovet, och efteråt. Det roligaste med orkestern igår måste varit att vi fick en ny låt. "Viva la vida", av Coldplay. Det var lite smågrejs, någon paus och lite mer. Gjorde markeringar när jag kom hem och hoppas på att det hjälper. Så jäkla maffig kommer den här låten bli i slutet av terminen, det är jag säker på. Jag har nämnt det så många gånger och måste upprepas här - Att det är det så maffigt att höra en låt (För att inte spela en låt) i en orkester. Jag gillar helt klart "Viva la vida" mer i orkester. Men det kanske jag inte säga riktigt ännu. Men jag tror... "My heart will go on" missade jag någon ton i melodin när vi spelade den i orkestern, men det funkade annars. Kortfattat, basstämman gick bättre.
Gud vad jag börjar längta till konserten med orkestern i år. Jag är så nyfiken så ni anar inte på hur slutresultatet låter. Och jag hoppas så in i hoppsan att ni får ta del av det då. För det är ju då ni hör allt som jag suttit i skrivit på under hela terminen i sammanfattningarna. Nog om konserter för tillfället. Nu är det en ny vecka. Övar på mycket i veckan och hoppas på att det går ännu bättre nästa vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0