Prao, ostämd och smågrejs

Hej på er alla musikanter (och alla andra!) Jag har varit iväg på prao från 9-15, och så fortsätter det i två veckor framöver. Men det hör inte alls hit... Som vanligt var det cellolektion idag, och det var grymt bra kände jag att det var som vanligt där. Jag menar, att det bara är praon som är annorlunda dessa två veckor. Cellon lät faktiskt bra nu, helt okej i alla fall, trots att jag är så dum att jag går in i lyktstolpar. Slår vad om att det bara handla om tur. Cellon har varit ostämd, stämd, ostämd, stämd, till och från hela veckan. Slår vad om att det låter skit imorgon igen. Men det löser sig i så fall. Skulle det inte vara orkester imorgon skulle jag nog bli lite frustrerad nu. Trotsallt, så kommer jag nog blir frustrerad i vilket fall som helst om den skulle låta så illa imorgon. Det återstår att se. Varför gick jag in i en lyktstolpe från början? Hann gå igenom en del på "March". Typiskt en sådan låt som det finns smågrejer i som måste slippas på. Oftast är det att komma in efter en paus. Om jag bara kunde komma på något trix där. Helheten låter bra, som jag tycker det gör i alla låtarna nu. Som sagt, det är smågrejs i varenda låt just nu. Men smågrejset blir bättre också det. Kör på orkestern imorgon då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0