Hallucination, Kuroshitsuji - Orchestra

Här är det julkonsert "Stringendo och KORK firar jul" 2014. Här spelar vi hela orkestern (Det gjorde vi som sagt inte på Menueten ni hörde tidigare.). Jag hade första stämman här, och det hade jag på de flesta låtarna den terminen. Första stämman hade melodi lite in i låten, ni hör det vid 1 minut och lite till. Ja, om ni har bar musiköra hör ni nog när cellisterna har melodin. Kommer ihåg att vi övade så mycket på det här med att stanna och ta ner stråkarmen när dirigenten tog ner sina händer den terminen. Oja, vi övade en del på det då! Förresten, här var ju första terminen vi hade med kontrabas i orkestern. (Så länge jag har spelat i orkestern i alla fall) . I början av terminen tyckte jag nog den här låten var lite krånglig faktiskt, men trots det en av mina favoriter mot slutet! Övningen gav resultat till konserten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0