Yellow, Coldplay - (Cover)

Åh. Måste vara en av mina nya favoritlåtar. Wow säger  jag bara. Eller så är det bara den här covern. Covern är riktigt bra! Eller vad tycker ni kära vänner? Ni vet att jag skrev det här med att "bilda orden" med instrumentet, känslan osv. Jag funderar lite över hur jag ska beskriva sången på samma sätt. I sången finns redan orden. Här kan du göra orden starkare med rätt känsla. Du kan få orden till "mer än bara ord" med rätt känsla. Det är klart att du kan få orden "större" när du spelar ett instrument också så som trumpet tex. Men jag tror att ni förstår vad jag menar, eller hur? Jag menar, här finns redan orden, så här är det bara att bygga på tornet (låten!) men med den här trumpeten och med massa prickar på ett papper hullerombuller framför dig (noterna) har du inget torn, utan där får du börja bygga upp tornet från början. Får att gå tillbaka till ordet "känsla". Jag tror i längden i alla fall på att känslan är orden. Känslan är orden. Men. Jag vill påpeka det att, det här med att tornet igen, när du spelar ett instrument får du som jag skrev bygga tornet från början vilket i alla fall jag tror är, rent tekniskt svårare. Jag säger absolut inte att det är lätt att sjunga en sång, för får du inte till den här känslan, rätt känsla som jag skriver om hela tiden, nej, då är det ingen låt. Men lyckas du med det i din sång, ja, då har du klarat det. Då är du grym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0