Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 27, 28 januari 2014

Och jag har egentligen inget speciellt att säga som sammanfattning. Det får bli lite hullerombuller helt enkelt. Jo, i måndags vart jag nöjd, och mycket mer... Jag hatar verkligen den där känslan av att inte få ut allt som bubblar runt. I vilket fall som helst fick jag två nya låtar. Eller nya är inte helt rätt ord, som vanligt, för jag har ju spelat de flesta låtarna redan. Dessa låtar jag fick var i alla fall "Det vackraste" och Auf Flügeln des Gesanges". Men mer om dessa två låtar senare i veckan. Igår i orkestern så fortsatte vi spela på alla låtar som vi fick förra veckan. Vilket då var "Colors of the wind", "Phantom of the opera" och "Tröstevisa". Dock gick vi inte igenom "Tröstevisa" igår. Det var dessutom två nya medlemmar i orkestern, en ny oboeist och en ny cellist. Nu är vi alltså 8 cellister (igen) ! - Annars hade vi årsmöte. Men, det bestämdes inget sådant som jag tänker ta upp här. Fast, jag kan nämna lite kort att vi fick komma med förslag på låtar vi vill spela, så ska ta och gå igenom arkivet av alla låtar som jag lagt upp här. Kanske hittar jag något?
Innan jag avslutar måste jag också ta upp något. Jo, jag tänkte på två saker igår. Glömsk, som jag är kommer jag inte ihåg vad det ena är, men det andra är ändå lite intressant, eller coolt kanske? Ni vet att jag nämnt tidigare "Att andas med cellon". Ta mig bokstavligt för jag menar det verkligen. Jag märkte det igår igen. Satt och andades så som jag spelade, vilket i slutänden ändå blir rätt så jobbigt. Var tvungen att ta ett djupt andetag direkt där i pausen, för att inte tappa luft. Men visst är det ändå rätt så coolt? Även om det är lite läskigt såkart. Att man kan vara så ett med instrument. Nä ser ni, jag och Sally är inte två, utan en!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0