Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 20, 21 januari 2014

Och äntligen är det här med sammanfattningar igång igen. Jag måste erkänna att jag saknar och längtar sammanfattningar under loven. Men äntligen - I måndags var det så himla skönt att dra igång vårterminen. Kände någon slags lättnad och ett slags lugn. Spelat lite smått på "Boureé", i boken, och nu fick jag den första veckan - Så den låten kommer du bli rätt så enkel att öva på under veckan. På orkestern under tisdagen så fick vi nya låtar med, tre nya låtar, fast jag anar att det kommer fler så småningom. Eller rättare sagt hoppas. "Colors of the wind", "Phantom of the opera" och "Tröstevisa". Men mer om dessa låtar i veckan. Första gången man spelar en låt, med massa ljud runtomkring, då är allt lite rörigt. Så det är okej att det inte kändes så bra då. Det var plattformen. Nu gäller det att bygga på den plattformen. Nu måste jag verkligen berätta. Igår när jag stod och väntade på tunnelbanan så ställde jag cellon så att den lutade mot en sandlåda på perrongen, och där stod den tryggt och fint. Men så, när tåget kommer så kommer det en vind, och cellon börjar glida, "Fan tänker jag. Hoppas inte den blev ostämd nu..." Oups. Sen när jag kom hem så lät förstårs D strängen knasigt. Mamma försökte då stämma cellon idag. "Men hallå, det händer ju inget??" Pang. Plötsligt är G strängen av. Lite svårt att öva nu då, utan G strängen. Speciellt andra stämman i "Tröstevisa" för den låten går bara nere på G och C. Men det löser sig förhoppningsvis snart. Får vi ju hoppas i alla fall! - Och innan jag avslutar måste jag nämna att det var så skönt att bara skriva av mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0