Phantom of the opera - Cellonoter

Här har vi noterna till "Phantom of the opera". Från takt 18 och lite framåt har cellostämman melodin. Sedan vet jag inte riktigt om det finns fler stämmor, eller om det kommer så småningom? Den här låten är så fin när jag verkligen försöker har jag märkt, det vill säga långa stråk och vibratot. Gud så fin låten blir då! Mitt favoritställe i hela låten är nog just melodin just det där från takt 18 och framåt, ja i alla fall när jag spelar det som jag nämnde tidigare. Det krångliga här är nog att man får tänka till lite, det är ju ett b i kanten, och få till det, annars blir det inget vidare - Det märkte jag i tisdags - Så det är väl egentligen där som jobbet med den här låten ligger.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0