Sammanfattning - Julavslutning med Kuturskolan Stockholm i S:T Tomas Kyrka 2014

När jag gick till kyrkan var jag en aning nervös. Inte för att jag var nervös inför konserten. Det var snarare så att jag liksom inte hade någon aning om vad som skulle hända när jag kom dit. Jag fungerar oftast så tror jag att jag blir nervs när jag inte vet vad som kommer hända. Jag vill liksom veta det. Repet funkade bra sedan i alla fall! Vi fick en liten paus innan konserten sedan. En kvart kanske? Jag vet inte riktigt. Tiden bara flög iväg under kvällen.
Jag är supernöjd med vad jag spelade under kvällen. Jag tjatar ofta om att jag inte "fått in" att spela med vibrato. Ja, med undantag alla mina videos. Det är som en kod som jag måste lösa. Jag visste att jag hade löst den koden tidigare i S:T Tomas Kyrkan. Just därför var det enkelt att göra det igen. Under repet spelade jag inte med vibrato. Det var först under konserten som jag tog för mig mer och spelade ut. Då kom det liksom smygande. Likadant var det när jag spelade i kyrkan vid julavslutningen med skolan förra året. Vem vet? Jag kanske är lite extra nöjd på grund av det. Om jag ska vara petig måste jag in och peta på "Julen är här". Tyckte inte att jag spelade rätt där i början. Det lät inte rätt i alla fall. Men det är bara att ladda om. Jag får ju en ny chans på alla tre låtar nästa vecka. Som ni såg delade jag endast det jag var med och spelade. Resten av konserten hittar ni annars på youtubekanalen! (Hanna Sjögren) Nu ska jag ladda om till nästa vecka. Fortsätta öva. Och bara spela ut. Galet så nöjd jag blir då. Sköt om er så hörs vi!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0