Heltheten räknas, Julkonsert, tappa toner

Godkväll!
I helgen kom jag äntligen iväg på en cykeltur. Så skönt. Äntligen fick jag slita ut mig helt. Älskar den där känslan av att jag-är-så-slut-så-att-jag-inte-kan-stå-på-benen-känslan. Jag tror jag behöver det med jämna mellanrum. Dessutom hade jag ju nu gått och tänkt att jag skulle komma iväg så länge.
Hur är läget med mig annars då? Jag känner verkligen av att det kommer bli jullov nu från cellon. Det är som att jag legat på topp, på 100 % under hela höstterminen. Plötsligt så har dock siffran 100 blivit 0 % och jag ligger och kryper på marken. Om jag känner mig själv kommer min glädje, energin osv stiga upp igen under jullovet. 19 januari har vi en glad och pigg Hanna. Vi kan säga så här: Just nu är jag "Hanna"  (nu ljuger jag, knappt ens det) medans jag annars brukar vara "HANNA". Jag fortsätter inte bara med loven här på sidan med olika instrument för att det är något kul (det är det i och för sig också) idag fortsätter jag också med det för att jag tror på att man måste ladda om. Hämta andan, eller som jag höll på att skriva, ladda andan.  Men så funkar det väl också att skriva? Ladda andan gör i alla fall jag på sätt och vis. Usch. Nej, lov är inget jag tummar upp från cellon, verkligen inte (tyvärr). Det är väl fullt förståeligt om man tappar andan? Eller att det känns som att man inte får någon luft och tappar andan. Under jullovet kommer jag säkert sitta dubbelt så mycket vid cellon, det ger mig i alla fall lite en del energi, även om ingen energi är att mäta sig med när det när "som vanligt". Något lov kommer jag förmodligen sitta och skriva att jag inte orkar mer. Men det lovet väntar vi väl med att tag till?
Annars idag var jag iväg på ett kort rep - det var typ hit jag ville komma tillslut. Det gick bra! Det är småställen som jag stör mig på. Liknande i orkestern. Men helheten räknas! Nu övar jag bara på inför konserten imorgon och hoppas det bästa. Jag tror att hoppas man något, vill man något eller önskar något och tror man på något då går det också bra. Jag hoppas, tror , önskar och vill att det ska gå bra imorgon.
En sammanfattning kommer naturligtvis upp under onsdagen. Den 13 december (På Lucia) så kommer det upp en terminssammanfattning av höstterminen! Till helgen planerar jag även att börja jobba med gitarrlovet. (22 december - 16 januari) . Spela på och var rädda om varandra! Har du någon julkonsert snart? Lycka till! Och tänk då på att helheten räknas. Strunt samma i om en ton låter knasigt. Helheten är allt och det är det här "allt" och helheten som räknas. Det är som 1+1 blir 2. Helheten + Allt = Toppen! Helheten + Allt - 1 (det är mänskligt att tappa någon ton!) ton = Toppen!
(Om någon av er förstod mina vad jag menade med mina matematiska uträkningar där på slutet får ni lämna en kommentar! Ärligt talat vet jag inte om jag förstod det själv men jag vet däremot vad jag hade i baktanke) - Helheten räknas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0