Drömmar?

Jag vet inte om jag drömmer om något. När jag var yngre gjorde jag det säkert. Jorden är rund och snurrar runt. Dagarna rullar. Framtiden är ett frågetecken? Vissa dagar är uppåt andra neråt. Tillslut landar man någonstans. Antingen som känd fotograf eller en fattiglapp. Man somnar in i en säng med favoritsängkläderna eller tar självmord. Jag tror man behöver drömmare för att lyckas ta sig igenom livet. Har man en dröm så har man ett mål. Vill man bli en känd fotograf så är det ju självklart men kämpar för det. Har man inga drömmar så är det väl självklart att man  kommer till en punkt då man tappar allt så småningom. Det är väl fullt förståeligt. Eller?
När jag var yngre tyckte jag att det var otroligt roligt med cellon och fotografering. Jag tyckte att det var roligt att vara i Skåne. Jag tycker fortfarande att det är roligt. Om möjligt ännu roligare. Jag kanske drömde då. Jag kanske drömde då om att flytta ner till Skåne, hålla på med fotografering och spela. Det kanske jag fortfarande drömmer om? Men mina drömmar blev inte bara drömmar. Jo, jag kan erkänna att fotograferingen och Skåne är en stor del av mig. Men ni vet så ofta jag säger att cellon är mitt liv? Det är så otroligt frustrerande när det känns som att ingen förstår det. Jag kan stå och skrika mig hes men ingen reagerar!? Jag skulle kunna gå rakt ut i trafiken och säga att det var på grund av cellon som jag gjorde det. Jag skulle kunna komma till den punkten något lov. Men återigen, ingen skulle reagera för att ingen förstår. Jag skulle aldrig sluta med cellon självmant. En dag landar jag någonstans. Fortsätter jag med cellon kanske jag hamnar ännu högre upp? Skulle något göra att jag inte kunde spela längre? Då hade världen slutat i självmord på ett eller annat sätt. Eller så skulle jag enkelt kunna lämna världen för att jag kände mig jäkligt ensam. Tro mig, den punkten har varit nära några gånger. Mina drömmar blev till mitt liv. Om det skulle vara så att någon reagerar på det här så får ni gärna lämna en ton efter er. Videon är otroligt fin! Inte alls negativ som jag kanske låter (Vilket jag absolut inte menar att vara). Däremot fick videon min hjärna att börja jobba. Ni bör se den för den är otroligt fin!
https://www.youtube.com/watch?v=WXFFM3PwW7A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0