DN-konsert - Ludwig van Beethoven symfony nr 9 (Tyska)

I förra veckan på söndagen var jag iväg på en konsert. Så jag tänkte att ni skulle få ta del av ytterligare en konsert nu. Det var tidningen DNs årliga konsert vid Sjöhistoriska museet. Årets artist som sjöng med Kungliga Filharmonikerna var Lisa Nilsson, och Lisa är ju riktigt grym. När jag läste i tidningen att Lisa skulle sjunga i år ville jag absolut gå. Här först får ni göra Ludwig van Beethovens symfony nr 9 på tyska faktiskt. Spännande? Testa att sjunga med vet ja. Inte det lättaste nej, speciellt när man inte har någon text framför sig, vilket vi alla hade turen att ha när vi sjöng allsång på detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0