Sammanfattning (repetition Kulturskolan Hammarby Sjöstad) - 5 april 2014

Repetitionen var redan vid 09.30 så det blev tidig start idag. då jag var tvungen att åka genom hela stan, i stort sett. Ja, jag trotsade ju förkylningen och åkte iväg. Repet gick faktiskt bra sen tycker jag! Vi spelar ju "My heart will go on" två rundor. Första rundan spelar alla melodin och andra rundan spelar vi några en basstämma. Vi som spelar basstämman är vi från KORK, det vill säga orkestern. Vi var bara 5 stycken idag. Tror att vi blir någon mer imorgon. Och några från orkestern av violinisterna spelar ju en högre oktav andra rundan. Vi spelade låten två gånger. Melodin funkade faktiskt bra hela tiden. Tappade inte någon ton som jag gjort tidigare, utan lyckades hålla i hela tiden. Basstämman funkade inte så bra första gången, men andra rundan så funkade den betydligt bättre! Det var faktiskt grymt skönt att komma iväg ändå och repa, och höra hur det lät tillsammans med alla andra och så. Nä, resten av dagen ska jag vila och imorgon så är det rep och konsert. Cello hela dagen i stort sett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0