Sammanfattning (Orkester) - 22 april 2014

Dags för onsdagssammanfattning, precis som vanligt. Det känns bra.
Dock inte riktigt som vanligt, då det ju inte var någon cello i måndags. Orkester var det i alla fall! Jag är faktiskt rätt så nöjd. Hm. Har dock lite smågrejs som inte alls funkade. Melodin vid C hängde jag inte med på i "Viva la vida". Tyckte att någon ton i fjärde läget på A-strängen i "Colors of the wind" lät falsk. De här höjda B:ena i "Phantom of the opera" lyckas jag inte alltid med, och den sista takten där. Hänger aldrig med där! Satt faktiskt och la till markeringar så fort jag kom hem från orkestern igår. Markeringarna hjälper oftast, men inte alltid. Det känns i alla fall bättre med markeringarna där, och det är ju det som är meningen. Tror fortfarande på det här med att det ändå går lite bättre för varje vecka. Samtidigt så tror jag att det är så bra som det kan bli vid det här laget. Men jo, det är klart! Bättre kan det alltid bli! Märk väl, alltid! Tar det lite som en mjukstart så här efter påsklovet, men nästa vecka får det allt gå lite bättre för att göra mig nöjd och glad efteråt. Övning i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0