Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 31, 1 mars/april

Jag har redan skrivit om i måndags. Dock skev jag inte då vad jag fick i läxa. Fick en ny låt som står med i Cellisten 3. Låten är en "Menuett" från en opera, av Mozart. Mer om den låten under veckan! Förre veckan var jag inte speciellt nöjd efter orkestern. Den här veckan gick det betydligt bättre. Jag är faktiskt väldigt nöjd! Jag hoppas verkligen att det håller i sig till efter påsklovet nu. Det skulle ju vara skönt, grymt skönt.
Vi spelade igenom hela "Viva la vida" igår, och det har vi inte gjort tidigare. Märkte att slutet var lite krångligt. Hängde inte alls med efter en paus. Rytmen blev lite annorlunda där, så det var väl det som gjorde mig förvirrad. Jag förstår ju vad jag ska spela. Men det är bara att jobba på med det, och alla andra orkesterlåtar. Vi gick igenom "My heart will go on" också som jag ska spela på söndag. Det gick bra, men jag tappade dock bort mig någonstans. Men jag är riktigt grym på att komma in igen ju. Det har jag nog inte skrivit, men vi ska i alla fall spela låten två rundor. Första rundan spelar alla melodin, andra rundan ska några av fiolerna (första stämman i vår orkester) spela en oktav högre och vi cellister ska spela en basstämma. Jag börjar bli lite irriterad över en ska. Jag tittar på mina videos, och jag spelar med vibrato i, i stort sett alla videor nu förtiden. Men aldrig annars? Jag lyckades faktiskt spelamed vibrato på julavslutningen i julas i skolan. Så, jag tänker ha det som mål att spela med vibrato på söndag. Fan. Nej, nu ska jag inte ha för höga krav eller så, för det kommer, antar jag, automatiskt tillslut. Men nu kör vi! Vi kör på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0