Sammanfattning (Cellolektion) - 7 april 2014

Hej! Igår var det ju ingen orkester men tänkte att jag ju ändå kan sammanfatta som vanligt på onsdagen. Får för mig att det är torsdag idag bara för att det inte var någon orkester igår. Nej, det är ändå torsdag och fredag kvar nu sen tar både jag och celloliv påsklov. Och ni vet vad som väntas under påsklovet här va? Jo jag kan avslöja det nu. Under påsklovet kommer ni få läsa/och höra mer om harpa. Men i måndags var det i alla fall cello som det brukar vara! Fick tre nya låtar som jag ska spela på en konsert lite längre fram. Det skulle vara lite filmtema på den konserten. Men mer om det när det närmar sig då jag inte vet så mycket just nu. Låtarna jag fick var i alla fall "Let it go", vilken ni hört både idag och tidigare, "Downton Abbey", vilken kommer från en film/serie med det namnet, och "Our last summer" av ABBA. Mer om dessa två sistnämnda låtar nu torsdag och fredag. Som sagt, påsklovet kommer otroligt olägligt. Någon gång kommer jag nå en gräns när jag verkligen inte kan klara loven. Men inte ännu. Jag håller ihop mig själv genom att öva. Övar jäkligt mycket om jag får säga det själv just nu. Spela på musikanter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0