Den vilda jakten på ringen, Konserthuset Stockholm, Konsertsammanfattning - 6 april 2014

Den här konserten är svår att sammanfatta. För att det inte var bra låtar med utan också teaterscener. Svårt att sammanfatta då, men jag ska försöka. Det började redan 09.30, men dem flesta var där redan innan. Vid 09.30 fick vi i alla fall gå in. Vi fick gå till ett stort rum utanför det ställe där vi sen skulle spela. Packade upp och blev stämda. Sedan skulle vi sitta på körläktaren, så där fick vi först sitta. Och jag kan lova att vi satt där ett bra tag! Det skulle fixas med ljud, kollas mikrofoner, dras sladdar och säkert en hel del annat. Tillslut var repet igång i alla fall och då skulle första numren som var före oss repa, så då fick vi sitta och lyssna på det. Tillslut var det i alla fall våran tur att repa. Repet gick faktiskt bra! Efter repet, då vi repat alltså hade vi en paus mellan ungefär 12.00 och 15.30, men det tänker jag tyvärr inte sammanfatta... Vi hann sitta ner lite innan konserten började sen. Konserten började 16.00 och då var det såklart samma runda. Jag är faktiskt otroligt nöjd, och jag tror att det beror på att jag tog för mig. Sedan behöver jag inte säga något mer. Jo, men det gick bra. Jag tycker det, att efter de senaste konserterna har jag faktiskt tyckt att det gått otroligt bra! Det är under konserterna som allt kommer ut, precis som det ska var. Så har det i alla fall varit under de senaste konserterna. Jag tar det som ett steg framåt. Vi fick ju sitta kvar sedan och lyssna på resten, inklusive paus. I pausen fick vi lämna och packa ner instrumenten i salen där vi spelade.
Usch, jag känner att jag kan sitta och sammanfatta det här timme för timme, steg för steg, men det var inte riktigt det som var meningen. Eller? Så kortfattat nu. Konserten hette ju "Den vilda jakten på ringen". En ring som försvunnit, det är ni med på va? Vet ni vem som tagit ringen? Darth Vader. Jag har fått göra något jag älskar hela dagen. Något, som betyder troligt mycket för mig. Något som jag inte vad jag skulle göra utan. Nej, för idag vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra utan cellon... Jag ser otroligt mycket framemot att sitta här och skriva en ny sammanfattning, men det dröjer någon månad. Att skriva dessa konsertsammanfattningar här gör att jag minns konserterna, skapar mig bilder när jag läser och, ja helt enkelt, som jag skrev precis, minns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0