YOHIO - Our Story

Yohio (vann) kom 2:a i årets melodifestival. Anledning till att jag skriver vann inom parantes? Yohio fick svenskarnas röster, Robin däremot (fick väl också det, till en viss del) - Men det var de utländska rösterna som avgjorde. Kom ihåg det! Jag menar, det är faktiskt Sveriges melodifestival, inte någon annans. Självklart, i Eurovision så är det väl klart att de andra länderna får rösta. Men snälla rara, vänta tills dess. Det är meningen att Sverige ska skicka sitt bidrag, Danmark sitt, Frankrike sitt, osv. Räknas det överhuvudtaget som att Sverige skickade sitt bidrag i år? Det tycker inte jag. Vi kan säga så mycket som att Sverige var med och röstade fram sitt bidrag, men inte att det var "vårat" bidrag som vi skickade. För, det handlar om de där utländska jury. Det är inte vårat bidrag när de är med och röstar. I år, skickade vi alla ett bidrag tillsammans
När jag tänker på detta, så tycker jag att Yohio är så grym, som står upp mot det. #YohioTeam!
Jag har absolut inget emot de utländska jurygrupperna eller Robin. Däremot är jag emot de svenska röstningsmetoderna (När det gäller våran melodifestival, som vi håller i.) Vad tycker du om det här? Är du för eller emot? Dina åsikter räknas också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0