Orkester. Kyla. Höst.

Kylan slår emot mig som tusen isbitar när jag kommer ut. Går och hackar tänder till och från orkestern.
Är glad nu. Kan inte beskriva glädjen. Vet inte vilken slags glädje det är. Om det är sådan där riktig glädje, eller om det bara är lättad glädje. Är glad över att kunna säga att jag är glad. Det gick BRA på orkestern.
Först när vi spelade "Hallucination" kändes det inget vidare vid början av C - Men efter någon gång - Lyckades jag få till det rätt så bra. På "Money Money Money" blir jag lite små sur över de två sista takterna vid A. Figuren kallas tremolo (tror jag) - Vet inte riktigt hur jag ska beskriva hur man spelar det. Det är det enda i den här låten, som "förstör". Sedan är det repris på hela A + B och just idag höll det på att gå helt blä på den reprisen. Men det löste ju jag. På "Menuet" gick det bra på lägena och med det köper jag den låten. Fick en ny orkesterlåt "Te Deum" igår på lektionen. Och den lät ju bra. Nästintill perfekt. Fast perfekt, tänker jag inte säga att den är förrän sista veckan. Förrän veckan innan konserten. Då ska jag sitta jag och skriva att det va perfekt. Nu däremot, säger jag att det finns en del kvar, så kan låten låta bättre. Så är det faktiskt med alla låtar!
Nu blev det någon slags sammanfattning redan idag. Men ni får ta det som att det blir en ännu bättre sammanfattning imorgon!!
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0