Händel "Lascia ch´ io pianga" Aria, Fiol

Den här gången hör vi låten på fiol. Tidigare har vi hört låten på cello och sjungas. Jag har en version som jag hittade på gitarr också, nyfikna? Sedan tycker jag att det börjar bli dags för noterna. Vi har mycket att se framemot!
För att återgå till musiken. Jag tycker att låten låter minst lika fint på fiol som på cello. Jag har ju en och annan anledning till att jag spelar cello (om ni förstår mig...) Eller hur? Jag menar, jo det är ju så... Nej, det tar vi en annan gång. Men ni förstår vad jag vill beskriva det här med, va? Väldigt fint, minst (nästan) lika fint som på cello. Jag kan tillägga att kvalitén, ni vet ju hur jag är, inte är hundraprocentig, men musiken, den är hundraprocentig!
Cellokramar <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0