En stark vindpust.

Drömde om att det skulle se annorlunda ut nu. Drömmar är bra. Men inte för höga drömmar. Att drömma om att allt funkar. Om att allt är perfekt. Inget kan vara perfekt, Hanna. Drömma om glädje när inget känns som det funkar.
Att ställa krav kan vara lite för mycket känner jag. Om jag ställer krav på mig hela tiden? Ja, det gör jag. Att säga att. "Åh, idag kommer det gå så bra." Positiv. Positivitet är alltid bra.  Men inte för positiv. Att vara beredd på motgångar. Att vara beredd på ett kolsvart mörker. Att vara beredd på att bli instängd i ett rum, utan fönster och knappt någon luft. Det är också bra. Att vara bredd.
Sätter absolut inte upp några korta mål nu. Sätter däremot upp längre mål. Att sista veckan le. Så enkelt. Det kan vara otroligt svårt att le, har jag insett på sistone. Att bara pressa fram ett leende. Det kan vara så falskt och så fyllt av smärta. Jag menar ett riktigt leende. Sådana där leenden som bara kommer automatiskt. Jag, kan säga att jag vissa veckor förra terminen tänkte "Nu ska jag le sista veckan!" Jag kan säga att det funkade. Andra veckor. Orkade jag knappt. Tog ändå de där stegen. Och vilken väg fann jag? Glädje. Den här terminen. Sätter jag upp samma mål. Fast ett mycket längre mål. För nu tänker jag kämpa från början. Visst motgångar är bra. Jag blir väl bättre av motgångar också. Med detta mål går jag vidare.
Jag kan tänker aldrig ge upp. Jag kan inte säga hur mycket jag skulle ångra det. För det vet jag inte förrän det är gjort. Jag tänker kämpa mig igenom alla tårar som rinner efter BESVIKELSE.
Jag klarar det. Jag vet att jag kan. Jag vet att jag är mycket mer än vad jag visar.
Älskar. Älskar att uttrycka mina tankar genom den här bloggen. Precis som att jag inte hade orkat utan cellon. Utan den här platsen hade jag inte orkat. Vi är tillsammans. Vi är ett lag. Tillsammans vinner vi över alla andra. Kör bara järnet.
Det känns så stort att säga. Jag är glad. Kan inte riktigt förstå det än. Det har inte riktigt fastnat ännu. Ja, jag ska njuta så länge det varar. Jag ska försöka hålla kvar resten av veckan. Till måndag.
Tusen kramar <3
 
Jag har skrivit det tidigare. Det betyder otroligt mycket att ni läser mina tankar som det här. Att ni läser mina ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0