Bach Arioso Cantata 156, Cello

Någon att inspireras av, så alla cellister, kolla hitåt ett ögonblick. Lyssna på den här musiken, så ska ni se, att det är så... Vackert. Vackert är väl ändå rätt så fjuttigt? Hanna, nu när du fick till ett ord till en låt...
Kanske för att cellisten och pianisten har så gammeldags kläder på sig? Men när jag blundar får jag en bild av något på 1700/1800 talet. En scen från slutet av 1700-talet början av 1800-talet: Jag ser två balettdansöser som dansar fram över scenen. De övar inför någoting. Vad vet jag inte...
Fint. Lyckades få till en beskrivning. Det är så, jag finner de där beskrivningarna när jag lyssnar på musiken om och om igen. Vilket jag har gjort här. Fast, jag lyssnade nog mest på det här om och om igen för att det var så vackert.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0