Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 29, 1 sept/okt

Utan dig. Ger jag upp. Finns inte Hanna...
I måndags på cellolektion fick jag lite jobb. Haha. Nej, men jag fick lite låtar. Tycker bara att jag får (kanske lite) svårare och svårare, men samtidigt mer roligare och spännande låtar. Ni kanske redan förstått en av låtarna jag fick? Precis, "Cellkonsert i D-dur" av Haydn. Tredje satsen. Så i veckan, riktar vi in oss lite mer på Haydn-låtar. Bla den här låten.
På orkestern känner jag att jag har det rätt så bra för tillfället. Ingen skymt av riktigt hemska besvikelser. Usch. Så skönt. Det kallar jag att kunna andas. Att slippa befinna sig i ett sådant mörker. Det svåraste på orkestern är den här tremolon"i "Money Money Money". Den gillar jag inte. Just med tanke på den, känns det bra att det fortfarande är flera veckor kvar till konsert. Annars fick vi ju en ny låt igår på orkstern, ja i alla fall några av oss! "Menuet" av Telemann. Så det blir även det något ni kommer vi se mer av i veckan!
Cellokramar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0