Dag 4, höstlovsorkestern STORK

Imorgon är det konsert! Jag hoppas verkligen att det läggs ut på youtube så ni kan få hör... Hoppas, hoppas! Idag då? Jo, men jag tycker de flesta låtarna går helt ok. De går inte dåligt i alla fall. Så jag hoppas bara det kan gå ännu lite bättre imorgon. Eller hur? Jo men, det känns bra att ha en sådan här inställning. "Nu ska det gå bra". "Kom igen nu". Förstår ni?
Lovade att skiva om vilka instrument som skulle vara med. Det är ju stråkar, cello, fiol (1:a och 2:a fiol) och altfiol. Såklart blåsare. Fagott, tvärflöjt, oboe, saxofon (altsaxofon), trumpet, trombon, Sedan är det lite fler instrument med, som jag tyvärr inte minns namnet på... Något jag redan nu kan säga, som jag kanske annars skulle ha skrivit i sammanfattningen, är att det är väldigt lärorikt att spela i en STOR orkester. Jag känner liksom att jag lyssnar väldigt mycket. Både efter cello och andra instrument. Det vill säga, jag har öronen med mig väldigt mycket. Å andra sidan. Det har jag i "vanliga" orkestern också. Vart ville jag komma med det där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0