Ta för dig!

Jag är så lättad. Så glad, som jag bara kan vara efter cellon. Efter veckan före höstlovet så kändes allt så hemskt. Beskrev det då som att "Du ska vinna, nnars får du lämna allt, annars förlorar du". Och att då "förlora" mot sig själv - Det är så hårt. Det är så jobbigt. Men. Att jag då fick ta igen det igår, och att nu gå här och vara nöjd. Det är lycka. Lättnad och glädje.
Funderade på det senare. Eller, jag har nog alltid "tänkt" på det, eller vetat om det. Såhär... När jag ser på en video och känner att "Där spelar jag så mycket" Där vågar jag. Det är i sådana stunder, då jag vågar som jag känner att det gått bra. Som jag kan gå här efter cellon och säga att "Jag är så nöjd!"
Jag hoppas bara på att det går bra nu på orkestern. Då kommer ni få "höra" ett stort leende imorgon. Det är bara jag som kan göra så att jag är nöjd. Det är mitt jobb. Idag spelar jag ut, och tar för mig. Så har vi vunnit första veckan efter höstlovet. Vilken stor lättnad det hade varit att gå runt och vara nöjd resten av veckan efter det där hårda slaget veckan innan höstlovet...
Cellokramar <3

Kommentarer
Postat av: Åsa Adolfsson Wallner

Hej Hanna!

Upptäckte din blogg idag och måste bara säga följande: Celloliv är så fantastiskt fin och vacker!Snygg grafik och bra texter. Musik är ju min grej också - och eftersom min pappa var cellist som ung, fick jag höra mycket av det underbara instrumentet. Jag antar att du känner till den engelska cellisten Jaqueline du Pré.

Dina trumlovs-exempel var superkul och häftiga. Här kommer ett tips på en liten trumgrej - fast utan trumma: Belgiens bidrag till ESC 2011, Witloof Bay -With live baby. Kolla på killen med det konstiga håret och flugan. Han är outstanding.

Lycka till med cellon och orkestern nu! Måste vara en toppenupplevelse att spela i orkester och alla underbara cellopartier som finns!

Hälsningar!!
Åsa Adolfsson Wallner (= Alices mamma)

2013-11-05 @ 20:46:18
URL: http://wallner-dubbelliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0