Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 25, 26 november 2013

Hej på er! Nu är det bara 2 veckor kvar till julkonsert, och ett endaste övningstillfälle! - Fast det är klart, vi kommer ju hinna öva lite innan konserten också på dagen. Men det är ju inte samma sak att öva där som det är i orkestersalen, sådant maffigt ljud som det är i S:t Birgitta kyrka.
Vi fick veta på orkester att julkonserten ska vara den 10 december i samma kyrka som förra året, och samma tid också. 10 december, det vill säga på självaste Nobeldagen. Vilken ära! Jag är jättetaggad inför konserten.
Något jag kan passa på att nämna nu när Hanna är så positiv är att den här terminen faktiskt varit den bästa hittills med den här orkestern. Jag tar det som en återhämtning efter förra vårterminen 2013 som gick lite upp och ner. Jag tar det som något att säga så här om "Motgångar för framgångar". Som ett stort steg framåt. Om vi nu ska låta negativa Hanna komma fram även idag, så säger jag så mycket som att TREMOLOT i Abbas "Money Money Money". Sedan finns det sådant där smågrejs som jag tycker är/låter jättekonstigt i vissa låtar. Men det är så fjuttigt. Eller fjuttigt är inte rätt ord, men jag stör mig rättare sagt inte på det lika mycket som ja stör mig på det här tremolot. Egentligen är det 2 takters paus där, men jag får FYRA takters paus nu när jag inte spelar tremolot.. Det måste se jättekonstigt ut. I och för sig vet inte publiken hur det ser ut i MINA noter. Men jag vet ju att jag kan. På tal om att kunna, en sak som gick betydligt bättre under orkestern var "Menuett" av Telemann. Där har jag ju vetat hela tiden att jag kan takt 8. Igår, äntligen bevisade jag det för mig själv. Det gäller då bara att bevisa att tremolot också funkar. Öva, öva och öva. Det kommer ge resultat! Det lovar jag!!
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0