Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 18, 19 november

Under förra veckan hann jag öva en del på alla låtar. Jag har säkert skrivit det innan, men att öva det ger verkligen resultat! Det märkte jag av den här veckan på måndagen och tisdagen. Som ni kanske förstår då så gick det bra denna vecka. Känner att låten som jag spelar på nu, "Menuet in G". Där satt den. Den låten kan blir något till december... Och så var det igår? Jag hittade nyckeln! Va vadå jag hittade nyckeln? Nämen att jag alltid ska tänka till i varenda takt! Och att det också är samma takter varje gång. Att tänka till lite extra mycket. Vilket leder till att jag varenda gång inte är nöjd med vissa takter - Vilket tillslut blir till besvikelse. Just för att jag vet att jag kan! På ett helt annat sätt tycker jag att det går mycket bättre på orkestern. Sedan är jag väl medveten om att det går fel då och då. Men när det händer på precis samma ställe hela tiden. Lite som att du skulle göra självmål hela tiden. Nu tänker jag endast ta de låtarna vi gick igenom igår: "Hallucination". Här är ett bra ex på en låt som går bättre på orkestern. Det är det här vid C, precis första takterna som inte sitter där bäst ännu. Det är på D-strängen 3:e fingret i fjärde läget och vid A-strängen med 4:e fingret. Just det där mellan 3:e och 4:e. Det låter så konstigt då och då. Sen är det plötsligt i 3:e läget på D-strängen och A:strängen. Där måste jag komma rätt på 3:e! "Julen är här." Det är vid samma bokstav som i förgående låt, vid C. Det är en paus precis innan C (tror jag...) sedan gäller det att komma in rätt där vid C! "The Joyful Sounds Of Christmas". Här har vi ett ställe vid E, och det finns även fler liknande ställen. Där måste jag vara lite snabbare. Kör på detta med att öva den här veckan. Jag lovar. Det kommer ge resultat nästa vecka. Nu kör vi. Det är här veckan börjar för mig!
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0