Sammanfattning (Cellolektion, orkester) 11, 12 november

Redan onsdag. Samtidigt kan jag känna en stor lättnad över att tiden rinner iväg, det betyder ju att det närmar sig julkonsert, och jullov , vilket känns mindre bra. Längtar även så till att sitta här och skriva en terminssammanfattning av hösten 2013. Det finns mycket att se framemot. Sedan har vi ju självklart ett nytt instrument att se framemot under jullovet. Vad det nu blir för instrument? Försök inte, det tänker jag inte avslöja ännu. Mest av allt ser jag nog ändå framemot att sitta under veckan och öva in en jullåt till varje söndag nu under december. Nog om julen!
I måndags tyckte jag att det gick bra. Hittar absolut inget dåligt med cellon i måndags. Sedan kanske jag inte hade hunnit öva speciellt mycket, men det tar vi igen den här veckan! Med tisdagen, nej jag ska inte säga att jag önskade att det skulle låtit lite bättre. Dessa nya låtar som jag fick förra vecka gick bättre, skulle velat skriva mycket, men det känns fel. Ja, då pratar jag ju om "The Joyful Songs Of Christmas" och "Julen är här". Så jag hoppas att jag sitter här nästa vecka och skriver "Mycket".
Jag är lite nyfiken på vad jag kommer sitta här och skriva nästa onsdag. Nu när det verkligen närmar sig, så kan jag känna att "Wow, nu går det så bra!" Speciellt nu under slutet av terminen, i vissa stunder.
- Kör bara kör!
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0