Vad är det för dag?

... Jo... Det är måndag!
Under veckan har jag suttit ner med cellon väldigt mycket, tycker jag skrivit så varje måndag de senaste veckorna, men jag skriver bara ner sanningen.
När jag skriver att jag suttit ner med cellon menar jag, 1-2 timmar varje dag. (Ungefär) - Det har varit väldigt skönt. Har kört igenom alla konsertlåtarna om och om igen.
Så just nu går jag runt och har alla konsertlåtarna i huvudet, speciellt "Hedwig's theme.
En annan låt jag just nu har i huvudet är "Så mörk är natten"... Hm, en jullåt. Det känns lite fel att gå runt och småsjunga på den låten nu, nu när det snart är sommar.
Kanske går jag runt och sjunger på "Nu grönskar det" i jul då?
- Räknat ut att jag inte spelar 23 takter, av hela 86 i "Telemann Sinfonia". Det låter väl ändå rätt bra? Jo det tycker jag. Resten spelar jag ju, alltså, hela 63 takter i låten som jag spelar.
Känner att jag blir lite mer taggad, peppad, starkare av den där uträkningen.
Det enda som egentligen förstör dessa tre ord är att just, en del av dessa 23 takter spelas på raken efter varandra. Det måste ju se jättekonstigt ut för de som tittar på när jag inte spelar flera takter på rak.
"Hm, varför spelar inte hon nu?" - Ungefär. Så skulle jag tänkt... Eller jag vet inte.
Jo, jag tror det, för jag vet att jag längst inne kan.
Jag har ju upprepat ordet konsert lite här, men det är ju konsert imorgon!
Passat på att titta tillbaka lite på tidigare inlägg efter en konsert. Senaste konserten var ju "Stringendo och KORK firar jul". Efter en konsert har ni tidigare kunnat läsa om "Konsertdesign", "Konsertbilder", "Konsert-Sammanfattning" och "Upplev konserten". Fyra inlägg, där ni fått uppleva allt från min synvinkel (Så blir det väl) från min sida. Hur jag tyckte det lät, hur nöjd jag var.
Det kommer upprepas nu på onsdag!
Själv tycker att det ska välidgt roligt att få skriva om en konsert igen :-)
- Nu kör vi, mot tisdag och konsert! -
Cellokramar <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

sv: Åh, tack! Gör mig så glad ♥
Hihihi, så enkelt och så gott! :)
Ja precis, känner så också. Det hade ju varit synd om man tappade intresset!

Men åhh, det ska jag! och detsamma, om du kommer till Gotland! Det hade verkligen vara kul :D
Detsamma, det blir lite roligare att spela när man vet att det finns någon i ens ålder. Va söt du är!Kramar till dig!! ♥

2013-05-20 @ 19:01:48
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0